Search

جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری

موزه باستان شناسی شهر کرد

موزه باستان شناسی شهرکرد یکی از جاهای دیدنی شهرکرد است که آثار آن قدمتی 9000 ساله دارند. این موزه اولین موزه باستان شناسی است که در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده  و اولین دست سازه‌های انسان در آن قرار دارد.

مسجد جامع شهرکرد

مسجد جامع شهرکرد یکی از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی شهرکرد در تابستان است که 160 سال پیش توسط یکی از خان‌های چالشتر به نام محمدرضا خان ستوده ساخته شد. این مسجد بزرگ ترین مسجد استان چهارمحال و بختیاری و تنها مسجدی است که دارای چهار ایوان است و در این استان قرار دارد.

مسجد اتابکان شهرکرد

مسجد اتابکان یکی از بناهای تاریخی و از جاهای دیدنی شهرکرد است که قدمتی 800 ساله دارد. این مسجد قدیمی ترین بنای تاریخی است که در شهرکرد واقع شده و معماری آن حال و هوای قرن‌های اولیه اسلام را دارد.

قلعه صمصام السلطنه

قلعه صمصام السلطنه از بناهای تاریخی و از جاهای دیدنی شهرکرد است که به دستور بزرگترین صدراعظم ایران در دوران مشروطه یعنی صمصام السلطنه ساخته شد. این قلعه در بین قلعه‌های به جا مانده از دوران بسیار دور ایران، یکی از بزرگترین‌ها با مساحت حدودی هزار متر مربع به شمار می‌رود. قلعه صمصام السلطنه جزء مهم ترین آثار تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است.

قلعه شمس آباد شهر کرد

قلعه شمس آباد یکی از جاذبه‌های تاریخی و جاهای دیدنی شهرکرد در تابستان است. این قلعه در روستای شمس آباد قرار دارد و به خاطر نقوش طراحی شده بر ستون‌های خود معروف است. شمس آباد از توابع شهرکرد است

قلعه سورک شهرکرد

قلعه سورک یکی از بناهای تاریخی وجاهای دیدنی شهر کرد است که در روستای سورک از توابع شهرکرد واقع شده است. با اینکه آثار تاریخی دیگری هم در این روستا قرار دارد اما قلعه سورک مهم ترین اثر تاریخی است که در روستای سورک بنا شده. این بنا به دستور نصیرخان ملقب به سردار جنگ ساخته شد تا معماری تازه‌ای را به نمایش بگذارد.

قلعه دزک شهرکرد

قلعه دزک یکی از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی شهر کرد است که در روستای دزک از توابع شهرکرد قرار گرفته است. معماری این قلعه بیشتر به سبک معماری و هنر اروپایی است و نشان دهنده نفوذ فرهنگ اروپایی در تاریخ گذشته ایران است.

قلعه چالشترشهر کرد

قلعه چالشتر یکی از مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است. این قلعه متعلق به شهرکرد است و یکی از تاریخی ترین مکان‌های دیدنی این منطقه به حساب می‌آید. این سازه نمایانگر هنر معماران ایرانی و اروپایی است که تلفیق آن با هنر سنگ تراشی باعث شده تا شاهد یک اثر خاص و متفاوت تاریخی باشیم. بومیان و افراد محلی این منطقه، قلعه چالشتر را به نام قلعه خدا رحم خان نیز می‌شناسند.

سقاخانه ارباب میرزا شهرکرد

سقاخانه ارباب میرزا از بناهای تاریخی و از جاهای دیدنی شهرکرد است و با نام سقاخانه حضرت ابوالفضل نیز شناخته می‌شود. قدمت این سقاخانه به دوره قاجار بازمی‌گردد و هنرهای به کار رفته بسیار زیبایی دارد.

آبشار زرد لیمه شهر کرد

آبشار زرد لیمه یکی از مکان‌های تفریحی گردشگری و از جاهای دیدنی شهرکرد است. آبشار زرد لیمه آنچنان زیباست که برخی معتقدند مرز بین خیال و واقعیت است و به همین علت گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از این منطقه، بار سفر خود را می‌بندند.
موارد بیشتر
Search