Search

ساحل شب تاب

ساحل شب تاب چابهار جاهای دیدنی زاهدان

ساحل شب تاب چابهار که یکی از جاهای دیدنی زاهدان به شمار می آید، در فاصله 738 کیلومتری از استان زیبای سیستان و بلوچستان و درست در کنار سواحل دریای آبی عمان واقع شده است. این ساحل در محدوده شهرستان کنارک قرار داشته و مستقیما به آب های آزاد راه دارد.

 امواج دریای عمان که در مسیر خود به سمت این ساحل می روند، زیبایی دو چندانی به ساحل شب تاب چابهار بخشیده اند. روستای تنگ که در ۱۲۰ کیلومتری از غرب بندر چابهار واقع شده،  یکی از زیباترین سواحل کره زمین را در خود گنجانده است.

از دیگر سواحل و دیدنی های زیبا در نزدیکی ساحل شب تاب چابهار می توان به، ایرانشهر در شمال منطقه با فاصله ۳۵۵ کیلومتری، ساحل همیشه آبی بریس در ۱۷۵ کیلومتری شرق  و ساحل تیس چابهار نیز در فاصله 114 کیلومتری، اشاره کرد که خود را برای گردشگران به نمایش می گذارند.

ساحل شب تاب چابهار جاهای دیدنی زاهدان
منبع:گوگل مپ

در ایران به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی می توانید علاوه بر ساحل شب تاب چابهار ، مکان های دیگری چون ساحل سرخ در جزیره هرمز، ساحل صخره ای از جاهای دیدنی چابهار و ساحل درک از جاهای دیدنی زاهدان را یافته و دیدن کنید.

علت آبی بودن

بی شک این سوال در ذهنتان نقش بسته که چگونه این ساحل به این زیبایی و به بی همتایی شکل گرفته و علت این امر چیست؟

باید به شما عزیزان بگوییم این یک پدیده طبیعی و به علت وجود شب تاب های آبی رنگ شناور روی سطح دریا  و ساحل است. نام علمی این شب تاب های آبی رنگ در ساحل شب تاب چابهار، فیتو پلانکتون می باشد. فیتو پلانکتون ها که فقط در فصل پاییز و زمستان در سواحل زیبایی چابهار زیست می کنند، این منطقه را در این فصول به یکی از پر بازدید کننده ترین مناطق کشور بدل کرده اند.

 اگر در شب های فصول زمستان یا پاییز به سواحل حیرت بر انگیز چابهار بروید در اعماق تاریکی شب و زمانی که فقط نور مهتاب اندکی از زمین را روشن کرده است یکی دو ساعتی را صبر کنید، اندک اندک شب تاب های آبی رنگ همراه با موج های خروشان و آرام به سمت ساحل آمده و گاهی اوقات در ساحل سکونت می گزینند.

ساحل شب تاب چابهار جاهای دیدنی زاهدان
منبع :گوگل مپ

اقامت در شب

اگر قصد اقامت شبانه در ساحل شب تاب چابهار از جاهای دیدنی زاهدان را دارید باید بگویم که بهترین فکر را کرده اید. چرا که این ساحل در شب، زیبایی دو چندانی دارد. اما باید توجه کنید که برای شب ماندن می توانید اقامت گاه های معروف این منطقه را اجاره کرده و یا در محل های ساخته شده توسط شهرداری این منطقه، چادر های مسافرتی خود را برپا کنید. “”باید بگویم که خوردن یک لیوان چایی داغ و تازه در تاریکی آبی رنگ این ساحل بسیار دلچسب است””

نکته بسیار مهم در مورد این ساحل زیبا که یکی از جاهای دیدنی زاهدان است، این است که به هیچ عنوان نباید در این مکان زباله بریزید و یا این پلانکتون ها را درن شیشه یا لیوان کرده و با خود ببرید. علت اینکه در سال های اخیر تعداد  این پلانکتون ها کم شده می تواند همین بی توجه برخی عزیزان به این موارد کوچک باشد.

خانه رئیس علی دلواری

خانه رئیس علی دلواری از جاهای دیدنی بوشهر به حساب می آید.هر جنگ با تمام تلخی ها و ویران گری، روزی به پایان می رسد اما خاطره اش تا همیشه در ذهن وطن می ماند. آثاری که از جنگ های مختلف و جنگجویان غیور در ایران ما به جا مانده تداعی گر دلیری و پیروزمندی برای ماست. از جاهای دیدنی بوشهر خانه ای ست که روزی متعلق به یکی از سرداران پیروز و شجاع ایرانی بوده. در اینجا به توصیفی از خانه ی رئیس علی دلواری پرداخته ایم.

آبشار پونه‌زار

آبشار پونه‌زار از مناطق دیدنی فریدون شهر است که آن را به عنوان بهشت گمشده اصفهان هم می‌شناسند. قطعاً بخاطر همین عنوان بهشت گمشده می‌توانید به زیبایی آن پی ببرید. این طبیعت به قدری جذاب است که دوست نخواهید داشت آنجا را ترک کنید. در ادامه راجع به آبشار پونه زار برایتان بیشتر صحبت خواهیم کرد تا بدانید که قرار است با چه منطقه رویایی مواجه شوید.

باغ اکبریه بیرجند

اغ اکبریه بیرجند را میتوان به یکی از جاهای دیدنی بیرجند نام برد.در مکالمات روزمره معمولا به تمام فضاهای سرسبز شخصی یا عمومی عنوان “باغ” اطلاق می شود اما در علم هنر و معماری باغ ایرانی ویژگی های مشخص و منحصر به فردی دارد که همه ی آن ها در کنار هم باعث می شوند تا بتوانیم مکانی را “باغ ایرانی” خطاب کنیم.

قنات ابراهیم آباد اراک

بی شک یکی از راه و روش های معماری اصیل ایرانی که در زمان های گذشته بسیار کاربرد داشته، ساخت قنات ها بوده است. به عنوان مثال قنات ابراهیم آباد اراک که امروزه به یکی از جاهای دیدنی اراک بدل شده، در گذشته توسط مردم محلی آبی که در زمان بارش باران جاری می شده، در آن ذخیره می شده و در فصول کم آب سال از این آب استفاده می شده است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search