Search

جاهای دیدنی استان سیستان و بلوچستان

ساحل درک

یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی زاهدان را تصور کنید که کمترین فاصله را تا تنگه هرمز دارد. ساحل درک، جایی که با وارد شدن به آن دیگر علاقه ای به خارج شدن از آن و برگشت به خانه خود را ندارید.

موزه پست و ارتباطات زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان بسیار است، موزه پست و ارتباطات یکی از پرطرفدارترین جاذبه ها و جاهای دیدنی زاهدان می باشد.این موزه علاوه بر اینکه اشیاء تاریخی را در آن نگهداری میکنند و به نمایش میگذارند، ساختمانش هم جزو آثار تاریخی و جاهای دیدنی زاهدان می باشد.

پارک علم و فناوری زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان معمولا قدمت زیادی دارند، اما پارک علم و فناوری برخلاف دیگر جاهای دیدنی زاهدان به تازگی تاسیس شده است. تاسیس پارک علم و فناوری زاهدان بر میگردد به سال 1391 حدود 10 سال پیش. با احداث پارک علم و فناوری در شهر زاهدان، این شهر جان تازه ای گرفته است.

کاروانسرای نصرت آباد زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان و مکان های تاریخی آن، سرگذشت و تاریخ این شهر را به تصویر می کشند، کاروانسرای نصرت آباد آیینه ی جاهای دیدنی زاهدان و تاریخ این شهرمی باشد. این کاروانسرای تاریخی در شمال شهر زاهدان ، حدودا در 4 کیلومتری شهر نصرت آباد (جاده زاهدان به بم) و در دامنه ی جنوبی یکی از کوه های کویر لوت قرار گرفته است. به گفته ی باستان شناسان، این بنا مربوط به اواخر دوره ی صفویه می باشد.

غار لادیز میرجاوه زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان و طبیعت آن بسیار زیاد است و غار لادیز میرجاوه یکی از زیباترین آن هاست. یکی از چیزهایی که غار لادیز میرجاوه زاهدان را جالب تر می کند این است که این غار از دل کوه بیرون آمده است. این غار که جزو پرطرفدارترین جاهای دیدنی زاهدان است، در25 کیلومتری شهر میر جاوه به تمین و روستای لادیز قرار دارد.

خانه شمس زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان را میان سفرهایتان از قلم نیاندازید وگرنه آرامش و حس خوبی را که خانه شمس و دیگر جاهای دیدنی زاهدان به شما میدهد را از دست می دهید.خانه شمس زاهدان،واقع در استان سیستان بلوچستان می باشد .

خانه ابویی زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان ، زیبایی های منحصر بفرد خود را دارد.که خانه ابویی نمایانگر آن است. تاریخچه خانه ابویی زاهدان را امروز در این مطلب به شما میگوییم.پس با ما همراه باشید.خانه ابویی زاهدان یکی از جاهای دیدنی زاهدان است،که زیاد از زمان ساخت آن نگذشته است.

سفری به بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان بسیار زیاد است. و همچنین به دلیل فرهنگ و تمدن غنی ای که این شهر و مردم آن دارند، صنایع دستی و محلی زیادی را میتوان در این شهر، بخصوص در بازارچه سرپوشیده زاهدان پیدا کرد. این شهر،علاوه بر جاهای دیدنی زاهدان، مردم هنرمند و توانمندی دارد که صنایع دستی و هنری تولید میکنند و از این راه روزی حلال به دست می اورند.

بازار سلمان زاده زاهدان

بازار سلمان زاده زاهدان یکی از جاهای دیدنی زاهدان است که هرساله توریست ها و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. چون معمولا توریستها و گردشگران بعد از بازدید از جاهای دیدنی زاهدان، برای خرید سوغاتی و یا یادگاری به بازار سلمان زاده می آیند و از این بازار خرید می کنند.
موارد بیشتر
Search