Search

ساحل شب تاب

ساحل شب تاب چابهار جاهای دیدنی زاهدان

ساحل شب تاب چابهار که یکی از جاهای دیدنی زاهدان به شمار می آید، در فاصله 738 کیلومتری از استان زیبای سیستان و بلوچستان و درست در کنار سواحل دریای آبی عمان واقع شده است. این ساحل در محدوده شهرستان کنارک قرار داشته و مستقیما به آب های آزاد راه دارد.

 امواج دریای عمان که در مسیر خود به سمت این ساحل می روند، زیبایی دو چندانی به ساحل شب تاب چابهار بخشیده اند. روستای تنگ که در ۱۲۰ کیلومتری از غرب بندر چابهار واقع شده،  یکی از زیباترین سواحل کره زمین را در خود گنجانده است.

از دیگر سواحل و دیدنی های زیبا در نزدیکی ساحل شب تاب چابهار می توان به، ایرانشهر در شمال منطقه با فاصله ۳۵۵ کیلومتری، ساحل همیشه آبی بریس در ۱۷۵ کیلومتری شرق  و ساحل تیس چابهار نیز در فاصله 114 کیلومتری، اشاره کرد که خود را برای گردشگران به نمایش می گذارند.

ساحل شب تاب چابهار جاهای دیدنی زاهدان
منبع:گوگل مپ

در ایران به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی می توانید علاوه بر ساحل شب تاب چابهار ، مکان های دیگری چون ساحل سرخ در جزیره هرمز، ساحل صخره ای از جاهای دیدنی چابهار و ساحل درک از جاهای دیدنی زاهدان را یافته و دیدن کنید.

علت آبی بودن

بی شک این سوال در ذهنتان نقش بسته که چگونه این ساحل به این زیبایی و به بی همتایی شکل گرفته و علت این امر چیست؟

باید به شما عزیزان بگوییم این یک پدیده طبیعی و به علت وجود شب تاب های آبی رنگ شناور روی سطح دریا  و ساحل است. نام علمی این شب تاب های آبی رنگ در ساحل شب تاب چابهار، فیتو پلانکتون می باشد. فیتو پلانکتون ها که فقط در فصل پاییز و زمستان در سواحل زیبایی چابهار زیست می کنند، این منطقه را در این فصول به یکی از پر بازدید کننده ترین مناطق کشور بدل کرده اند.

 اگر در شب های فصول زمستان یا پاییز به سواحل حیرت بر انگیز چابهار بروید در اعماق تاریکی شب و زمانی که فقط نور مهتاب اندکی از زمین را روشن کرده است یکی دو ساعتی را صبر کنید، اندک اندک شب تاب های آبی رنگ همراه با موج های خروشان و آرام به سمت ساحل آمده و گاهی اوقات در ساحل سکونت می گزینند.

ساحل شب تاب چابهار جاهای دیدنی زاهدان
منبع :گوگل مپ

اقامت در شب

اگر قصد اقامت شبانه در ساحل شب تاب چابهار از جاهای دیدنی زاهدان را دارید باید بگویم که بهترین فکر را کرده اید. چرا که این ساحل در شب، زیبایی دو چندانی دارد. اما باید توجه کنید که برای شب ماندن می توانید اقامت گاه های معروف این منطقه را اجاره کرده و یا در محل های ساخته شده توسط شهرداری این منطقه، چادر های مسافرتی خود را برپا کنید. “”باید بگویم که خوردن یک لیوان چایی داغ و تازه در تاریکی آبی رنگ این ساحل بسیار دلچسب است””

نکته بسیار مهم در مورد این ساحل زیبا که یکی از جاهای دیدنی زاهدان است، این است که به هیچ عنوان نباید در این مکان زباله بریزید و یا این پلانکتون ها را درن شیشه یا لیوان کرده و با خود ببرید. علت اینکه در سال های اخیر تعداد  این پلانکتون ها کم شده می تواند همین بی توجه برخی عزیزان به این موارد کوچک باشد.

مسجد جامع سمنان

در سمنان، آثار تاریخی متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها مسجد جامع سمنان است. این بنای تاریخی، قدمت زیادی داشته و از این لحاظ ارزش بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که این مسجد جامع، یادگاری از دوران سلجوقیان است که البته تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی شده است.

قلعه سورک شهرکرد

قلعه سورک یکی از بناهای تاریخی وجاهای دیدنی شهر کرد است که در روستای سورک از توابع شهرکرد واقع شده است. با اینکه آثار تاریخی دیگری هم در این روستا قرار دارد اما قلعه سورک مهم ترین اثر تاریخی است که در روستای سورک بنا شده. این بنا به دستور نصیرخان ملقب به سردار جنگ ساخته شد تا معماری تازه‌ای را به نمایش بگذارد.

جنگل توسکستان

یک از جاهای دیدنی گرگان که می تواند شما را ساعت ها محو تماشای زیبایی های خود کند، بیشک جنگل توسکستان است که در دامنه شمال شرقی البرز و درست در میان شاهرود و گرگان قرار دارد؛ این جنگل که مسیر دسترسی به آن توسط جاده توسکستان فراهم می شود، دارای یکی از زیباترین مناظر زنده ایران است.

تکیه معاون الملک

یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه که قرار است در سفر بعدی خود از آن دیدن کنید، بی شک تکیه معاون الملک خواهد بود؛ چرا که این مکان به عنوان یکی از جاهای دیدنی در این استان سالانه مردمان زیادی را گرد هم جمع می نماید.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search