Search

پل سیاه اهواز

از جاهای دیدنی اهواز پل سیاه اهواز و پل سفید اهواز است .اما این پل به پل سیاه یا پل پیروزی معروف میباشد این پل یک خط راه آهن دارد و مربوط به بخش راه آهن کل اداره جنوب میباشد  از بتن و فلز ساخته شده است و بسیار مقاوم میباشد دارای ۵۲ پایه میباشد و پهنای آن به حدود ۶ متر و بلندی ان به ۱۰ متر میرسد.

در سال ۱۳۰۸ ساخت این بنا به پایان رسید مواقع جنگ جهانی دوم این پل  برای مهمات ارتش روس به کار گرفته میشد و از آن آذوقه و سلاحات مهم ونیروها عبور میکردند و به پیروزی متفقین بسیار موثر بود نام آن پیروزی شد و بدنه پل و پایه هایش  به رنگ سیاه  میباشند پل سیاه نام گرفت و تغییر کرد و امروزه هم پل سیاه و هم پل پیروزی نامیده میشود.

قدمت بسیار بالایی دارد و به دوره پهلوی اول برمیگردد و در آثار ملی هم ثبت شده و به یادگار مانده است و بر روی قسمت های  سنگ کفی رودخانه کارون واقع شده است. تا خط اهن بندر امام خمینی میباشد و در جنوب اهواز،استان خوزستان واقع شده است.

به دوره پهلوی بازمیگردد از مهمترین پل سیاه اهواز همانطور که گفتیم برای عبور مهمات روس بود و در دوره  ساسانیان با نام  شادووان ساخته شده بوده است و این پل اولین پل اهواز بود که بعد ها پیروزی نام گرفت و بعد ها به پل سیاه تغییر یافت ودر سال ۷۸ به ثبت میراث فرهنگی رسید.

این پل آسیب هایی از طریق اتش سوزی و صدمات جدی به پایه وارد شد که بخش میانه آن مقداری دچار مشکل شد که البته به دلیل مسیر قطار بعد ها بازسازی شد و مشکلات این پل را مهندسان حل کردند. تا امنیت برای مسیر عبور  قطار و مردم حفظ شوند.

هزینه بازدید پل سیاه اهواز

هزینه بازدید کاملا رایگان میباشد و بیشتر جذابیت اهواز به پل های آن و مخصوصا شب ها در پل میباشد حتما پیشنهاد میشود یکبار هم شده از این مکان دیدن کنید و البته بعد از پل سیاه حتما تماشای پل سفید هم در اهواز و در نزدیکی پل سیاه پیشنهاد میشود.حتما در اهواز سری هم به پل طبیعت کیانپارس اهواز بزنید.

مکان نزدیک این پل

پل سفید نزدیک این مکان میباشد و حتی بیمارستان و هتل های زیادی به دلیل وجود رودخانه کارون و جذابیت این رودخانه هتل پارس نزدیک به پل سیاه برای اقامت در شب پیشنهاد میشود و حتی بیمارستان و آزمایشگاه متعددی در این نزدیکی وجود دارند که گردشگران را بی نیاز میکند و البته وجود کلیسا سورپ مسروپ نزدیک مکان برای گردشگران فراهم کرده و بعد از بازدید از پل سیاه و سرو شام و اقامت در هتل نزدیک پل میتوانند روزهای بعد به کلیسا هم سری بزنند و گردش خود را به طور کامل انجام بدهند و از این سفر خاطره خوش برای خود رقم بزنند.

بهترین زمان بازدید

با توجه به هوای گرم اهواز فصل بهار و پاییز میباشد و در فصول تابستان و زمستان دمای هوا به ترتیب بالای ۶۰ درجه و در زمستان تا ۱۰ درجه بالای صفر میرسد اما علت این موضوع وجود این پل در بخش جلگه ای اهواز میباشد پس حتما فصل بهار و پاییز مناسب ترین آب و هوا برای بازدید از این جاذبه گردشگری-توریستی را دارد

دیگر مکان‌های تفریحی استان خوزستان

حمام نفت سفید اهواز

از جاهای دیدنی اهوازدرشهرتاریخی وقدیمی نفت سفید می باشد این مکان در موقعیت جغرافیایی ۳۶ کیلومتری شهرستان هفتکل و۵۵ کیلومتری استان خوزستان واقع شده است

پل طبیعت کیانپارس اهواز

از جاهای دیدنی اهواز پل طبیعت کیانپارس است. این پل پارک ساحلی و پارک لاله در اهواز را به هم مرتبط می کند که عابران از این پل برای رفت و آمد استفاده میکنند؛بسیار مشهور میباشد

رودخانه کارون اهواز

رودخانه کارون اهواز یکی از جاهای دیدنی اهواز است .بزرگترین و طولانی ترین و پرآب ترین که در اهواز واقع شده است که یکی از جاهای دیدنی اهواز است. این رود از زردکوه سرچشمه میگیرد و به خلیج فارس میریزد آب آشامیدنی اهواز از این رود محیا میشود خرمشهر و ایذه و شوشتر و مسجد سلیمان در مسیر این رود واقع شده اند علاوه بر استفاده از اب رود برای اشامیدن و کشاورزی و همچنین تولید برق میتوان از حمل و نقل کالاهای تجاری و صادراتی به بنادردیگر از این رود نام برد.

بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید از جاهای دیدنی اهواز است و میتوان به دیگر بازارها اشاره کرد.این بازار بسیار قدیمی و دیدنی میباشد قدم زدن در آن و دیدن مغازه های سنتی و قدیمی روح انسان را زنده میکند معماری قدیمی و بسیار زیبایی دارد که نشان دهنده قدمت طولانی آن میباشد در این بازار هر چه را نیاز دارید میتوانید پیدا کنید؛ بیشتر از یک قرن از عمر این بازار میگذرد
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search