Search

تالاب پته خور نمین اردبیل

تالاب پته خور نمین اردبیل از جاهای دیدنی اردبیل است که متعلق به شهرستان بسیار زیبا و دیدنی نمین است که در اردبیل واقع شده. این مکان پناهگاه و خانه‌ی بسیاری از پرندگانی است که گونه‌های آن ها در جهان تک مانده‌اند. به همین علت به این تالاب، منطقه‌ی شکار ممنوع تالاب پته خور نیز می‌گویند. در ادامه با بررسی یکی از جاهای دیدنی اردبیل همراه با عکس همراه ما باشید.

شهرستان نمین

شهرستان نمین که یکی از بکرترین و زیباترین طبیعت های ایران را در اختیار دارد، در فاصله 20 دقیقه‌ای از مرکز اردبیل قرار گرفته است. این شهرستان با دریای خزر فاصله زیادی ندارد و همین امر باعث شده تا آب و هوایی مرطوب داشته باشد. این شهرستان جاذبه‌های بسیار زیبایی دارد که می‌توانید با سفر به نمین، غرق در زیبایی آن شوید.

مختصر از تالاب پته خور

این تالاب 4400 هکتار مساحت دارد و یک تالاب طبیعی است که در شرق استان اردبیل واقع شده است. منطقه‌ی خوش آب و هوا و همچنین مشاهده پرواز پرندگان باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی به این مکان زیبا سفر کنند.

این تالاب به خاطر اکوسیستم خاصش و گونه‌های مختلف پرندگانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این تالاب از به هم پیوستن شاخه های مختلف رودخانه قره سو حاصل شده که به دلیل بارش های بسیار زیاد پایان سال، آب بند طبیعی مرسوم به تالاب پته خور ایجاد می‌شود.

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

پرندگان پته خور نمین

تالاب پته خور نمین اردبیل پاتوق پرندگانی است که در زمستان از سیبری و شمال اروپا به اینجا کوچ می‌کنند. این تالاب مکانی است که پرندگان مهاجر آبزی و گونه های پرندگان فصلی شکاری مانند شاهین، در آن زندگی می‌کنند.درنای سیبری یکی از در حال انقراض ترین گونه پرندگانی است که در حال حاضر در جهان وجود دارد و تحت حفاظت سازمان حفاظت زیست جهانیست. تالاب پته خور زیستگاه فصلی این پرنده مهاجر بسیار زیباست.

ویژگی‌ها و تنوع تالاب پته خور نمین اردبیل

در قسمت‌هایی از این تالاب ما شاهد عمق 2 متری آن هستیم که باعث شده تنوع بسیار زیادی از آبزیان را هم در خود جای بدهد. در این تالاب می‌توان ماهی‌های مختلفی را پرورش داد و به طور کاملا مجاز ماهیگیری کرد. همچنین گیاهان آبزی بسیار زیادی هم در تالاب پته خور قرار دارند که از فسفر و ازت موجود در آب تغذیه می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های این تالاب این است که از جاری شدن سیل جلوگیری می‌کند. این تالاب اهمیت زیادی در حفظ تنوع زیستی دارد. همچنین توریستی بودن این منطقه باعث شده تا منبعی درآمدزا برای کشور باشد.

بهترین زمان بازدید از تالاب پته خور نمین اردبیل

از جاهای دیدنی اردبیل در بهار است که بهتر است در فصل بهار که آب زیادی در این منطقه جمع شده و تالاب را به طور کامل تشکیل داده، برای بازدید مراجعه کنید. همچنین در فصل تابستان هم گونه‌های بسیار زیادی را می‌توانید مشاهده کنید.

نحوه بازدید از تالاب پته خور نمین اردبیل

بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است و بهتر 3 الی 4 ساعت را به تماشای این منطقه زیبا اختصاص دهید.

مسیرهای تالاب پته خور نمین

این تالاب در قسمت شرق دشت اردبیل و در غرب رشته کوه‌های باغرو قرار دارد. برای رسیدن به آن کافیست 20 دقیقه از مرکز اردبیل به سمت شمال شرقی استان رانندگی کنید. بعد از آن هم وارد روستای نمین شوید و از این منظره زیبا لذت ببرید.

اردبیل شهر تاریخی میباشد که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی میاشد از جمله این جاذبه ها میتوان به خانه مناف زاده اردبیل اشاره کرد.

دیگر مکان‌های تفریحی استان اردبیل

آرامگاه شاه اسماعیل صفوی

از جاهای دیدنی اردبیل آرمگاه شاه اسماعیل صفوی بنیان گذار سلسله‌ی صفویه در ایران است که آرامگاهش در شهر اردبیل است.مسیر دسترسی و نحوه بازدید و میزان هزینه گردشگری را از به گردی بخواهید

پل سامیان اردبیل

پل سامیان اردبیل یکی از جاهای دیدنی اردبیل است که در مسیر استان اردبیل به قفقاز بر روی رودخانه بالیقلوچای یا قره سوی قرار گرفته است. بنا به گفته‌ها و شواهد زمان ساخت این پل به دوران صفویان برمی‌گردد.

آبشار سردابه اردبیل

آبشار سردابه اردبیل را میتوان به یکی از مناطق تفریحی و جاهای دیدنی اردبیل در بهار است اشاره کرد. این آبشار در روستای سردابه در کنار آب گرم سردابه واقع شده است. این منطقه دارای هفت چشمه آب گرم است که توانسته یکی از قطب های توریستی اردبیل را به خود اختصاص دهد. آبشار سردابه ارتفاعی 20 متری و دمایی حدود 35 درجه سانتی گراد دارد.

رشته کوه باغرو اردبیل+عکس+آدرس

جاهای دیدنی اردبیل در بهار می توان به رشته کوه باغرو اشاره کرد مسیر دسترسی بهترین زمان بازدید و نحوه بازدید با به گردی راحت سفر کن
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search