Search

آبشار آسیاب خرابه تبریز

اگر مسافر و مخصوصا با هدف طبیعت گردی در حال سفر در استان آذربایجان شرقی هستید که الحق هم هیچ چیز از شگفتی های طبیعی کم ندارد، جاهای دیدنی تبریز در تابستان کم نیست.در نزدیکی شهر مرزی جلفا و کناره ی رود ارس دره ای زیبا در میان صخره های عظیم جای گرفته و از دل آن آبشاری روی  بستری از خزه و در لا به لای گیاهان آبزی و جلبک ها که هرکدام طیفی از رنگ سبز را نشان می دهد روان شده است.

اگر از مسیر جاده ی مرند به جلفا و هادی شهر به این منطقه می روید، قبل از رسیدن به هادی شهر باید از یک جاده ی خاکی عبور کنید و در نزدیکی آبشار ماشین تان را در پارکینگی که در آنجا مخصوص مسافران است پارک کنید، چون ادامه ی مسیر را باید با پای پیاده و از پله ها و مسیر سنگی عبور کنید.

منبع:ویکی پدیا

اینجا، آبشار آسیاب خرابه تبریز، یکی از مقصدهای جذاب برای طبیعت گردان است که این روزها این شکل از گردشگری یعنی طبیعت گردی بسیار طرفدار پیدا کرده است و افراد گروه هایی تشکیل می دهند و با هدف لذت از طبیعت و دور شدن از فضاهای آلوده و شلوغ شهر و تنفس در هوای سالم و سبک به دامن آرام و امن طبیعت پناه می برند.

از دیگر آبشارهای تبریز میتوان آبشار گل آخور اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید

اگر فصل خوبی را برای سفر به این منطقه انتخاب کرده باشید و هوای آذربایجان هنوز آنقدر سرد نشده باشد که با آبشاری که یخ بسته باشد و قندیل های نوک تیز و سرسختش آن را بیشتر شبیه یک مجسمه ی عظیم الجثه کرده باشند روبرو نشوید، از زمانی که ماشین تان را در پارک می کنید و پیاده می شوید صدای جریان ریزش آب را خواهید شنید.

منبع:گوگل پلی

نحوه بازدید

در بهار ریزش آب از آبشار و آبشارهای کوچیکتر پیرامونش و تماشای درختان بیدار و سرحال و نشستن زیر سایه ی آن ها فرح بخش و روح نواز است. از آنجا که سالیانه گردشگران زیادی به این منطقه می آیند در آنجا امکاناتی نظیر پارکینگ و آلاچیق و کافه های متعدد و رستوران هم برای رفاه حال آنان احداث کرده اند.

حتی در روستای منجن آباد که در حوالی آبشار است و تنها پنج کیلومتر با آن فاصله دارد می توانید خانه ای اجاره کنید و یا اگر بخواهید در طبیعت چادری برپا کنید و با روشن کردن آتش و بساط سیب زمینی و چای آتشی با همنوردان تان نهایت لذت را از پاکی و صفای وصف ناشدنی این منطقه ببرید.

منبع:ویکی پدیا

“خراب دییرمان” یا همان آبشار آسیاب خرابه که به نظر من می توانست نام زیباتری داشته باشد، در واقع با نام آسیاب قدیمی و از کار افتاده ای شناخته می شود که در کنارش است و قدمتش به دوران پهلوی می رسد که بوسیله ی آن گندم را آرد می کردند.

لوازم ضروری سفر

برای سفر به آبشار آسیاب خرابه تبریز حتما با تجهیزات کتمل بروید.به عنوان یک طبیعت گرد حتما می دانید برای رفتن در دل طبیعت پیش از آن لوازم ضروری و کفش و لباس مناسب و اضافه به همراه داشته باشید، شاید دلتان خواست لحظاتی زیر شرشر آب آبشار که به حوضچه های پایین آن میریزد بایستید و از این سفر تجربه ی هیجان انگیزی ثبت کنید.

دیگر مکان‌های تفریحی استان آذربایجان شرقی

بازار کفش تبریز 

بازار کفش تبریز، بهترین مکان برای خرید کفش در شهر تبریز واقع شده است. بازار کفش، در ضلع شرقی بازار بزرگ تبریز قرار دارد و به عنوان یکی از موارد محبوب بین مسافران داخلی و خارجی شناخته شده است. این بازار به دلیل قیمت مناسب، تنوع بیشتر و کیفیت برتر، جذابیت و محبوبیت زیادی دارد.در این سفر به بازار همراه سایت گردشگری به گردی باشید.

ارگ تبریز

در ایران مجوعه ای از ارگ ها را داریم که از جاهای دیدنی تبریز هم ارگ تبریز می باشد.ارگ بم، ارگ بهارستان، قلعه ی الموت، ارگ تهران، ارگ تبریز و اسامی از این دست بارها به گوش ما خورده یا یکی از آن ها در شهر محل سکونت ما وجود دارد. اَرگ، حصار ، قلعه یا دژ در واقع به بناهای بلند و غالبا محصور گفته می شود

برج شهر تبریز+عکس+امکانات+آدرس

مرکز خرید برج شهر تبریز، با بنایی ۱۴ طبقه به عنوان یکی از مقاصد خرید و جاذبه‌های گردشگری معروف در شهر تبریز شناخته می‌شود. این ساختمان فراوانی امکانات تجاری و لذت بخش برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است. از آنجا که در مرکز شهر تبریز قرار دارد، برج شهر با طراحی منحصر به فرد خود، معبدی برای خریداران فراهم کرده است که هر سبک و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.در این سفر مجازی همراه سایت گردشگری به گردی باشید.

تالاب قوری گل

تالاب قوری گل را میتوان از جاهای دیدنی تبریز در تابستان میتوان اشاره کرد و همچنین دیگر تالاب های این شهر اشاره کرد.در اکوتوریسم یا همان گردشگری طبیعت به منظور لذت بردن از آن و درک ارزش و اهمیت آن، یکی از محیط ها زیستی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است تالاب ها هستند. تالاب ها آبگیرهایی هستند که گیاهان تاب آور در آب و خاک های غرقابی در آن ها رشد می کنند و برای پرندگان مهاجر یا فصلی و دیگر جانوران نیز محیط های مناسبی هستند. از دیگر اهمیت های آن ها می توان به نقش آن ها در کنترل سیلاب ها و پیشگیری از فرسایش زمین هم اشاره کرد.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search