Search

مگه سمنان چی داره؟؟؟

آبشار مجن
5/5

انچه در این محتوا می خوانید

اگر پس از شنیده های اطرافیانتان در مورد زیبایی، طبیعت، مکان های تاریخی و آب و هوای این استان، این سوال برای شما در ذهنتان نقش بسته است که مگه سمنان چی داره ؟جاهای دیدنی سمنان کجاست؟؟؛ بهتر است تا انتهای این مقاله را با دقت بخوانید تا شاید به اندکی از سوالاتتان پاسخ قانع کننده داده شود.

سمنان یکی از استان‌ های ایران است که با تنوع زیستی بسیار بالا و دارا بودن مناطق کویری، جنگلی و کوهستانی، متنوع، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران از سراسر جهان می باشد. این استان علاوه بر مناطق طبیعی مناطق تاریخی را نیز در دل خود گنجانده است.

غار نمکی گرمسار

یکی از دیدنی های بسیار جذاب سمنان در فصل سرما که کمتر کسی به آن توجه می کند، غار نمکی گرمسار است؛ منطقه ای که با دارا بودن بیش از 40 تونل نمک، یکی از مهم ترین منابع استخراج نمک در کشور بوده و یکی از جاهای دیدنی سمنان نیز به شمار می رود.

اگر با دقت به ورودی این غارها و دیواره های آن ها نگاه کنید متوجه تفاوت طیف رنگی می شوید که نشان دهنده زمان حفاری در این تونل های نمکی می باشد. از همین رو هرچه رنگ دیواره ها روشن تر باشد، می توان نتیجه گرفت که حفاری آن به همین اواخر باز می گردد.

چشمه علی دامغان

عالی بولاغ یا هزار چشمه که نام های قدیمی و کهن این چشمه است، در گذشت به عنوان عمارت های سلطنتی برای شاهان و حکمرانان استفاده می شده اما امروزه این بنا تبدیل به یکی از جاهای دیدنی سمنان شده که سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

ییلاق اوپرت

اوپرت یکی از زیبا ترین مرز های طبیعی در خشکی است که میان دو استان سمنان و مازندران کشیده شده و محل برخورد کوهستان و جنگل به یکدیگر است. این منطقه به دلیل محل جغرافیایی، به عنوان اقیانوس ابر های نیز شناخته می شود و منظره ای را برای دیدگانتان رقم می زند که باور کردن زیبایی آن کمی غیر ممکن است.

ییلاق اوپرت سمنان
منبع:گوگل مپ ییلاق اوپرت سمنان

آبشار مجن

این آبشار نیز از دیگر جاهای دیدنی سمنان به شمار می رود که واقع در 35 کیلومتری شمال شاهرود است. اگر در انتهای این آبشار قدم بزنید، در فصل بهار عطر گل‌ های وحشی و در فصل تابستان گل‌ های آفتابگردان هستند که زیبایی این منطقه را دو چندان می کنند. علاوه بر این دو فصل پر بازدید، در زمستان نیز از دیدنی های این آبشار کاسته نشده و یکی از علل آن وجود کپک های پر تعداد در این منطقه است.

آبشار مجن
منبع:گوگل مپ آبشار مجن

مسجد تاریخی دامغان

اگر از علاقمندان دیدنی های تاریخی و باستانی هستید، به شدت پیشنهاد می کنیم از مسجد تاریخی دامغان دیدن کنید چرا که به عنوان دومین مسجد تاریخی و کهن در ایران از او یاد شده و پس از مسجد فهرج یزد، که جایگاه نخست را دارد، قرار گرفته است.

بنای ابتدایی این مسجد در اواسط قرن دوم هجری مابین سال ‌های ۱۳۰ تا ۱۷۰ هجری قمری صورت گرفته که در نوشته های تاریخی، به اواخر حکومت بنی ‌امیه و اوایل حکومت عباسی اشاره دارد. از همین رو نیز معماری به سبک معماران بنی امیه در ساخت این مسجد دیده می شود.

مسجد تاریخی دامغان
منبع:گوگل مپ مسجد تاریخی دامغان
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search