Search

شش جاده رویایی گیلان

جاهای دیدنی گیلان گردنه حیران
5/5

انچه در این محتوا می خوانید

بی شک گیلان یکی از دیدنی ترین مناطق ایران است که سالانه میلیون ها مسافر را از سراسر دنیا در دل خود جای می دهد. اما شاید دلیل اینکه چرا این همه مسافر به این منطقه سفر می کنند نیز برای شما جالب توجه باشد.

از همین رو نیز می توانید جاهای دیدنی گیلان را که برای شما عزیزان آماده شده در سایت مشاهده کنید. اما یکی از دلایلی که شاید به نظرتان ساده بوده و اهمیت چندانی ندارد، جاده های زیبا و دیدنی گیلان است. همین امر نیز سبب شده تا در این قسمت برخی از جاده های رویایی گیلان را برای شما بازگو کرده تا با دیدن از آن ها دلیل زیبایی گیلان را مشاهده کنید.

جاده فومن به ماسوله

یکی از این مسیر های زیبا جاده فومن به ماسوله است که با پیچ و خم های متعدد و بالا و پایین هایی که در دل خود جای داده است، لذت و خطر رانندگی در این جاده را دو چندان می کند. اما سر سبزی که این مسیر دارد، سبب شده تا بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن موارد دیگر، برای دیدن از این جاده به سفر خود ادامه دهند.

گردنه حیران

یکی از رویایی ترین جاده های گیلان که به جرعت می توان گفت یکی از زیبا ترین جاده های ایران نیز به شمار می رود، گردنه حیران است؛ گردنه حیران در واقع  مسیر ارتباطی میان آستارا و اردبیل بوده و در تقسیمات جغرافیایی، به عنوان یکی از جاده های استان گیلان حساب می شود.

این گردنه از یک طرف  توسط جنگل محاصره شده و از طرفی دیگر چشم انداز بی نهایت دیدنی به دره‌ ای ژرف را برای شما رقم میزند؛ اما گذر رود ارس از درون دره که نمایانگر مرز میان ایران و آذربایجان است، زیبایی این جاده رویایی را دو چندان می کند.

جاده پونل به خلخال

این جاده نیز در کنار جاده اسالم به خلخال، یکی از مسیر های ارتباطی میان دو استان اردبیل و گیلان است؛ اما نکته ناراحت کننده این است که نام آن کمتر از دیگر جاده های رویایی گیلان به گوش خورده است اما این امر سبب نشده تا حتی ذره ای از زیبایی های این جاده کاسته شود.

جاده ای مه آلود که با ترکیب رنگ سبز درختان و دشت های کناره مسیر، این امکان را می دهد تا مسیری رانندگی یک ساعته را گاها به چندین ساعت افزایش دهد. چرا که در هر نقطه از این جاده که قابلیت توقف باشد، عده ای برای عکاسی و دیدن مناظر، توقف کرده و در حال استراحت اند.

جاده سیاهکل به دیلمان

یکی دیگر از جاده های رویایی گیلان، جاده سیاهکل به دیلمان است که درست از کنار جنگل های سیاهکل عبور کرده و یکی از بهترین مناطق برای توقف و لذت بردن از آبشار ها و مناطق دیدنی و سر سبز گیلان است.

جاده اسالم به خلخال

یکی از زیبا ترین و شاید معروف ترین جاده های گیلان نیز جاده اسالم به خلخال بوده که با دیدنی های بکر و دست نخورده، سبب شده تا سالانه عده کثیری از این جاده عبور کرده و گاها برای استراحت توقف کوتاهی انجام دهند.

جاده جنگلی گیسوم

این جاده نیز در کنار دیگر مناطق گردشگری نام برده، یکی از مسیر های پر تردد در گیلان بوده که برای دیدن از  جنگل گیسوم مورد استفاده قرار می گیرد و این تنها دلیل گذر مسافران از این جاده نیست؛ بلکه زیبایی و سرسبزی بی حد و اندازه آن است که ازدحام جمعیت را برای این جاده در پی داشته.

به گردی مجله به روز گردشگری برای همه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search