Search

آخر هفته شیراز کجا بریم؟

جاهای دیدنی شیراز+مسجد نصیرالملک
5/5

انچه در این محتوا می خوانید

شیراز یکی از ده شهر پر مسافر ایران به شمار می رود که علاوه بر دارا بودن جاهای تاریخی و فرهنگی، مکان های تفریحی بسیاری را نیز در دل خود جای داده است. از همین رو نیز بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش خواهد آمد که؛ آخر هفته شیراز کجا بریم؟

از آنجایی که شیراز یکی از شهر های بسیار زیبای ایران نیز به شمار می رود، انتخاب مکانی که بتوانیم آخر هفته را در آنجا سپری کنیم اندکی دشوارد است. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با تعداد اندکی از جاهای دیدنی شیراز که در سر تا سر آن بنا شده است و یا به صورت طبیعی پدید آمده است آشنا کنیم.

حافظیه

بی شک یکی از دیدنی ترین مکان هایی که هر گردشگری باید از آنجا دیدن کند، حافظیه شیراز است چرا که حس و حال بی نظیری از عشق و محبت در سر تا سر آن جریان دارد. حس و حالی که در شب ها دو چندان می شود.

درست است؛ حافظیه شیراز در شب های بسیار زیبا تر از روزهای آن است چرا که با نور پردازی حسی شاعرانه را به شما تلقین می کند. از همین رو بسیار از بازدید کنندگان در شب از این مکان  دیدن می کنند و با خواندن شعر و گرفتن فال حافظ، ساعاتی چند را در این مکان زیبا می گذرانند.

عمارت شاپوری

عمارت شاپوری یکی از زیباترین باغ‌ عمارت‌ های شیراز است که انتخابی مناسب برای آخر هفته ها نیز می باشد. این عمارت بی نظیر هنر ساخت مهندسان ایرانی و اروپایی بوده و با دقت در سازه این عمارت، می توانید تلفیق فرهنگ و هنر مربوط به دوران پهلوی اول را مشاهده کنید.

سال ساخت این عمارت بی نظیر مابین سال های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ باز می گردد که زیر نظر معمار توانمند آن زمان یعنی، ابوالقاسم مهندسی، ساخته شده بود.  این عمارت در ابتدا متعلق به خانواده شاپوری بود اما پس از گذشت سالیان دراز، این بنا به یک ساختمان متروکه بدل شد.

این عمارت خوش ساخت، در سال 1378 مور توجه سازمان میراث فرهنگی استان فارس قرار گرفت و در همان سال نیز این بنا را از خانواده شاپوری خریداری کرد و به عنوان آثار فرهنگی و باستانی، در لیست آثار ملی و فرهنگی ایران به ثبت رساند.

آرامگاه سعدی

یکی دیگر از دیدنی های بسیار زیبا که در شیراز وجود دارد و شما می بایست حتما به آن سری بزنید، آرامگاه مرد ادب و شعر فارسی، سعدی است. آرامگاه سعدی که یکی از دیدنی ترین و زیبا ترین جاهای دیدنی شیراز است، سالانه گردشگران زیادی را از سر تا سر ایران و جهان دور هم جمع می کند.

یکی از ویژگی های این عمارت که آن را از دیگر جاهای دیدنی شیراز جدا می سازد، حس و حال شاعرانه و ادبی آن است، ستون های لاجوردی رنگی که با نوشته ها و تزئینات، زیبایی دو چندانی به این آرامگاه می بخشد، نا گفتنی است. این آرامگاه در اصل محا زندگی وی در گذشته بوده است و هم اکنون نیز به مقبره ای زیبای برای مرد هنر و ادب شعر فارسی بدل شده .

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search