Search

آخر هفته اصفهان کجا بریم؟

5/5

انچه در این محتوا می خوانید

یکی دیگر از شهر های زیبای ایران که به عنوان یکی از تاریخی ترین شهر های کشور نیز از آن یاد می شود، اصفهان است. اما سوال اصلی که شاید برای شما عزیزان پیش می آید، این است که آخر هفته اصفهان کجا بریم؟

البته که جواب دادن به این سوال در عین سادگی، سختی و پیچیدگی خود را نیز دارد؛ چرا که در بین ده ها جای دیدنی در اصفهان، می بایست تعداد اندکی از آن ها را برای دیدن در آخر هفته ها انتخاب کنید.

باغ پرندگان اصفهان

بدون تردید یکی از جاهای دیدنی اصفهان که می بایست حتما از آن دیدن کنید، باغ پرندگان اصفهان است. چرا که با جمع آوری گونه های مختلف پرندگان در این مکان، علاوه بر زیبایی، محلی آموزنده را درست کرده است.

باغ پرندگان اصفهان، خود نیز واقع در منطقه ناژوان بوده که به تنهایی یکی دیگر از دیدنی های اصفهان در امتداد رودخانه زاینده رود است. اما باغ پرندگان اصفهان علاوه بر اینکه یک مکان بسیار دیدنی برای تمام اقشار جامعه است، محیطی آموزنده برای محققان و جانور شناسان است.

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم، این مجموعه به قسمت های تخصصی تری همچون واحد تکثیر، واحد تغذیه، واحد کلینیک و بهداشت،واحد قرنطینه و واحد تاکسیدرمی تقسیم شده و در هر قسمت بر روی روش های مخصوص نگه داری در زمان قبل از تولد، هنگام و حتی پس از مرگ پرندگان، مطالعه می شود.

کویر مصر

کویر مصر یکی دیگر از مکان هایی است که می توانیم در جواب سوال آخر هفته اصفهان کجا بریم به شما معرفی کنیم. این کویر متحیر کننده، توسط رشته کوه‌ هایی از سمت غرب، جنوب غرب و جنوب شرق در حصاری سنگی و ماسه ای قرار گرفته است که بخشی از رشته کوه ‌های فلات مرکزی ایران حساب می شوند.

این کویر سالانه و به خصوص در فصول بهار و تابستان، محل گردش عده زیادی از جمعیت اصفهان و حتی شهر های اطراف می باشد چرا که با وجود سادگی اما یکی از بهترین مناظر طبیعی را به وجود آورده و کویر نوردی در دل آن روحیه انسان را تازه می سازد.

البته ناگفته نماند که ماندن در کویر در دل شب، کمی ترسناک و گاها خطرناک نیز هست اما برای حل این مشکل نیز مسئولین چاره ای اندیشیده و اقامتگاه هایی را ساخته اند که می توانید با اجاره آن ها شب را در نزدیکی کویر سپری کنید و از لذت روشن کردن آتش بی نصیب نمانید.

زیپ لاین صفه

یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان کوه صفه اصفهان است که به تنهایی مکانی برای کوه نوردی، گردش، تفریح و حتی ورزش ها و همایش ها است. از همین جهت نیز در سال های گذشته و به همت عده زیادی، زیپ لاین صفه در این قله افتتاح شد.

زیپ ‌لاین موجود در این کوه، یکی از هیجانی ترین ورزش ها و تفریحات موجود در این مکان است و با ۶۰ متر ارتفاع از زمین، مسیری به طول ۱۶۵ متر را می پیماید. در کنار زیپ لاین صفه که در بام اصفهان قرار دارد، می توانید از تله کابین صفه نیز استفاده کرده و خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search