Search

آخر هفته مشهد کجا بریم؟

5/5

انچه در این محتوا می خوانید

یکی از شلوغ ترین شهر های ایران که در شمال شرقی ایران و در قلب خراسان رضوی واقع شده است، شهر زیبا و زیارتی مشهد می باشد. شهری که هر ساله با جمعیت بسیاری رو به رو شده و همین امر سبب رونق اقتصادی و گردشگری در آن شده است.

اما سالانه هزاران مسافر از سراسر ایران به این شهر سفر می کنند و اما سوال اصلی که برایشان پیش می آید این است که آخر هفته مشهد کجا بریم؟ اما جواب دادن به این سوال علاوه بر سادگی، سختی بسیار زیادی را پیش روی شما می گذارد چرا که مکان های دیدنی در مشهد بسیار است.

یکی از دیدنی ترین و شاید اصلی ترین دلیل مسافرت مسافران به این شهر، وجود حرم مطهر اما هشتم شیعیان یعنی امام رضا (ع) است؛ اگرچه بیشترین بازدید کننده را در طول سال دارد اما این تنها دلیل سفر بسیاری از مسافران و گردشگران به شهر مقدس مشهد نیست.

طرقبه مشهد

طرقبه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که بسیار خوش آب و هوا بوده به خاطر داشتن ییلاقات متعدد، بر سر زبان ها افتاده است. از طرفی دیگر نیز در کنار آب و هوای بسیار خوب و مناظر زیبا، مناطق دیدنی و گردشگری متعددی را به وجود آورده است.

اگر بخواهیم تعدادی از تفریحات موجود در طرقبه را برای شما عزیزان بازگو کنیم، می بایست به پیست اسکی طرقبه، پیست اتومبیل رانی، پیست سوار کاری و مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره اشاره کنیم البته ناگفته نماند که دیدنی های طبیعی این منطقه بسیار است.

از طرفی دیگر نیز مناطق طبیعی و بسیار دیدنی طرقبه، شامل روستای کنگ، روستای نغندر، روستای جاغرق، روستای دهبار، روستای مایان، رودخانه طرقبه پارک پونه، پارک کمر مقبولا و … می شود که از آنها به عنوان دیدنی ترین جاهای مشهد نام می برند.

مجموعه تفریحی چالیدره

همانطور که در قبل تر نیز به آن اشاره شد، چالیدره یکی از مکان های تفریحی در طرقبه مشهد است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی متعدد است که برخی از آن ها شامل قایق رانی و ماهیگیری می شود.

چالیدره علاوه بر زیبایی و سر سبزی که دارد، یکی از مکان هایی است که رستوران های پر تعدادی داشته ه در آن ها غذاهای لذیذی سرو می شود؛ از همین رو بسیاری از بازدید کنندگان از حرم امام رضا، مقصد بعدی خود را مجموعه تفریحی چالیدره قرار می دهند.

پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از جاهای دیدنی مشهد است که به عنوان یکی از پر قدمت ترین فضاهای سبز مشهد از آن یاد می شود. این بوستان سر سبز مساحتی بالغ بر 72 هزار متر مربع داشته و دارای هزاران هزار درخت قدیمی و باستانی است.

اما یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های پارک ملت مشهد، در قسمت شرقی این پارک واقع شده است. شهر بازی پارک ملت که بی شک یکی از بهترین جواب ها برای سوال ( آخر هفته مشهد کجا بریم؟ ) است، دارای امکانات متعددی برای تفریح و سرگرمی را دارا بوده و از کودک و نوجوان گرفته تا جوان و بزرگسال را به سمت و سوی خود می کاند.

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Search